Podwórko – zabawy z wierszem
Witam Misie i Was drodzy Rodzice
W tym tygodniu będziemy poruszać tematykę „naszego podwórka”.
Spójrzcie proszę za okno i opowiedzcie własnymi słowami jak wygląda Wasze podwórko:
- Co się na nim znajduje?
- W co się możecie na nim bawić?
Otwórzcie książkę Kolorowy Start na str. 92, wysłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt.: „Podwórko” czytanego przez rodzica.
- Opowiedzcie, jak wygląda podwórko opisane w wierszu.
- Omówcie ilustracje z książki (co robią dzieci?).
Postarajcie się wypowiadać poprawnie całymi zdaniami.
Przygotujcie białą kartkę z bloku i narysujcie na niej plan swojego podwórka. Zaznaczcie w sposób umowny urządzenia i sprzęt znajdujący się na nim. Możecie wykorzystać znajomość figur geometrycznych, np. piaskownicę – oznaczyć kołem, huśtawkę – kwadratem, zjeżdżalnię – znaczkiem trójkąta. Jeśli nie macie w pobliżu własnego podwórka, możecie narysować plan naszego ogrodu przedszkolnego i znajdujących się na nim piaskownic, huśtawek, zjeżdżalni itp.
Zabawa ruchowa: „Koło, kwadrat, trójkąt” - poruszajcie się po pokoju i wyszukujcie przedmioty o podanych kształtach: koła, kwadratu, trójkąta.
Otwórzcie Karty pracy cz. 4 str. 58. Pokolorujcie rysunki według podanego kodu.
A teraz zapraszam na domową gimnastykę, która mam nadzieję da Wam energię na cały dzień.
Pomoce: piłka
1. Toczenie piłki do partnera
Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Rodzic siedzi na piętach w odległości ok. 2m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica. Ćwiczenie wykonujemy 5 razy zamieniając się zadaniami.
2. Podanie piłki bokiem
Dziecko i rodzic siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach. Obydwoje wykonują skręt tułowia z przekazaniem piłki partnerowi. Ćwiczenie wykonujemy raz w jedną, raz w drugą stronę 6 x.
3. Rzucanie i łapanie piłki
Dziecko i rodzic staje w odległości ok. 1.5m i rzucają do siebie piłką 6 x każdy.
4. Utrzymanie piłki na podudziach
Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo (równolegle do podłogi) podudziach kładzie piłkę, starając się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach. Następnie ćwiczenie wykonuje rodzic.
5. Podanie piłki dołem i górą
Dziecko i rodzic stoi tyłem do siebie w rozkroku, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach i unosi ręce w górę. Zadaniem rodzica jest odebranie piłki z rąk dziecka i przekazanie mu jej między nogami. Ćwiczenie powtarzamy 6x.
6. Żuki toczą piłkę
Dziecko na zmianę z rodzicem chodząc na czworakach popycha piłkę czołem.
7. Podskoki z piłką
Dziecko – na zmianę z rodzicem – układa piłkę między kolanami i wykonuje podskoki przesuwając się do przodu (ok. 6 podskoków).
8. Kręcimy piłką
Kładziemy piłkę na podłodze, na piłce kładziemy stopę, poruszając piłką. Raz prawą, raz lewą nogą.
Źródła internetowe
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- ZABAWA DOSKONALĄCA KOORDYNACJĘ RUCHÓW: „OSEMKA”
Równocześnie rysujcie prawą i lewą ręką w powietrzu lub przy ścianie dwie duże ósemki:
- równolegle prawą i lewą ręką,
- liniami symetrycznymi – jak w lustrze: przebieg ruchu obu rąk jest symetryczny, jednocześnie do środka lub na zewnątrz,
- równolegle w położeniu poziomym,
- w położeniu poziomym symetrycznie,
- dwie ósemki w różnym położeniu – jedna poziomo, druga pionowo.
- ZABAWA DOSKONALĄCA PRAWIDŁOWĄ MOWĘ: „POWIEDZ WYRAŹNIE”
Spróbujcie powtórzyć zdania:
- „Nie marszcz czoła”
- „Zmiażdż dżdżownicę”
- „Trzmiel brzęczy w powietrzu”
- „Jola lojalna”
- „Przeleciały trzy pstre przepiórzyce przez trzy pstre kamienice.
- „Świerszcz strzyka za ścianą”.
Powodzenia we wszystkich działaniach i zadaniach
08
CZE
2020
603
razy
czytano
p2zawiercie.pl