Podwórko – zabawy z wierszem

Strona główna » Grupy » Misie » Podwórko – zabawy z wierszem

wielkość tekstu: A | A | A

Witam Misie i Was drodzy Rodzice smiley

W tym tygodniu będziemy poruszać tematykę „naszego podwórka”.

Spójrzcie proszę za okno i opowiedzcie własnymi słowami jak wygląda Wasze podwórko:

  • Co się na nim znajduje?
  • W co się możecie na nim bawić?

Otwórzcie książkę Kolorowy Start na str. 92, wysłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt.: „Podwórko” czytanego przez rodzica.

  • Opowiedzcie, jak wygląda podwórko opisane w wierszu.
  • Omówcie ilustracje z książki (co robią dzieci?).

Postarajcie się wypowiadać poprawnie całymi zdaniami.

Przygotujcie białą kartkę z bloku i narysujcie na niej plan swojego podwórka. Zaznaczcie w sposób umowny urządzenia i sprzęt znajdujący się na nim. Możecie wykorzystać znajomość figur geometrycznych, np. piaskownicę – oznaczyć kołem, huśtawkę – kwadratem, zjeżdżalnię – znaczkiem trójkąta. Jeśli nie macie w pobliżu własnego podwórka, możecie narysować plan naszego ogrodu przedszkolnego i znajdujących się na nim piaskownic, huśtawek, zjeżdżalni itp.

Zabawa ruchowa: „Koło, kwadrat, trójkąt” - poruszajcie się po pokoju i wyszukujcie przedmioty o podanych kształtach: koła, kwadratu, trójkąta.

Otwórzcie Karty pracy cz. 4 str. 58. Pokolorujcie rysunki według podanego kodu.

 

A teraz zapraszam na domową gimnastykę, która mam nadzieję da Wam energię na cały dzień.

Pomoce: piłka

1. Toczenie piłki do partnera

Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Rodzic siedzi na piętach w odległości ok. 2m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica. Ćwiczenie wykonujemy 5 razy zamieniając się zadaniami.

2. Podanie piłki bokiem

Dziecko i rodzic siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach. Obydwoje wykonują skręt tułowia z przekazaniem piłki partnerowi. Ćwiczenie wykonujemy raz w jedną, raz w drugą stronę 6 x.

3. Rzucanie i łapanie piłki

Dziecko i rodzic staje w odległości ok. 1.5m i rzucają do siebie piłką 6 x każdy.

4. Utrzymanie piłki na podudziach

Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo (równolegle do podłogi) podudziach kładzie piłkę, starając się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach. Następnie ćwiczenie wykonuje rodzic.

5. Podanie piłki dołem i górą

Dziecko i rodzic stoi tyłem do siebie w rozkroku, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach i unosi ręce w górę. Zadaniem rodzica jest odebranie piłki z rąk dziecka i przekazanie mu jej między nogami. Ćwiczenie powtarzamy 6x.

6. Żuki toczą piłkę

Dziecko na zmianę z rodzicem chodząc na czworakach popycha piłkę czołem.

7. Podskoki z piłką

Dziecko – na zmianę z rodzicem – układa piłkę między kolanami i wykonuje podskoki przesuwając się do przodu (ok. 6 podskoków).

8. Kręcimy piłką

Kładziemy piłkę na podłodze, na piłce kładziemy stopę, poruszając piłką. Raz prawą, raz lewą nogą.

Źródła internetowe

 

ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

  • ZABAWA DOSKONALĄCA KOORDYNACJĘ RUCHÓW: „OSEMKA”

Równocześnie rysujcie prawą i lewą ręką w powietrzu lub przy ścianie dwie duże ósemki:

- równolegle prawą i lewą ręką,
- liniami symetrycznymi – jak w lustrze: przebieg ruchu obu rąk jest symetryczny, jednocześnie do środka lub na zewnątrz,
- równolegle w położeniu poziomym,
- w położeniu poziomym symetrycznie,
- dwie ósemki w różnym położeniu – jedna poziomo, druga pionowo.

  • ZABAWA DOSKONALĄCA PRAWIDŁOWĄ MOWĘ: „POWIEDZ WYRAŹNIE”

Spróbujcie powtórzyć zdania:

- „Nie marszcz czoła”
- „Zmiażdż dżdżownicę”
- „Trzmiel brzęczy w powietrzu”
- „Jola lojalna”
- „Przeleciały trzy pstre przepiórzyce przez trzy pstre kamienice.
- „Świerszcz strzyka za ścianą”.

Powodzenia we wszystkich działaniach i zadaniach smileyyes

czytano: 59 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-08 08:12:49

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • received_330010836344397345
  • received_329557424051838145
  • received_270438844648496545
  • received_79431058472082645
  • received_76489669102230345
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna