Na podwórku – historyjki obrazkowe
Dzień dobry Misie, dzień dobry Rodzice
Proponuję dzisiaj zabawy z historyjkami obrazkowymi. Na początek zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Stańcie w parze z rodzicem, rodzeństwem naprzeciwko siebie. Uderzajcie raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera, mówiąc za rodzicem rymowankę (pamiętajcie, że jedno słowo, to jedno uderzenie):
Podwórko to miejsce, które znamy.
Podwórko to miejsce, które kochamy.
Ale pamiętać musi każde z nas,
żeby bezpiecznie tam spędzać czas.
Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku?
- Co należy robić, żeby nic złego Wam się na podwórku nie stało?
Otwórzcie książkę Kolorowy Start na stronie 93.
Przyjrzyjcie się historyjkom i opowiedzcie, jakie sytuacje przedstawiają. Zwróćcie uwagę na wzajemną pomoc, którą niosą sobie dzieci.
A jakie są Wasze ulubione podwórkowe zabawy?
Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania w parach: „Pomniki” - zaproście do zabawy rodzica, rodzeństwo. Jedno z Was będzie projektantem, drugie materiałem, z którego ma powstać pomnik. Projektant tworzy wymyślony przez siebie pomnik ustawiając partnera w wymyślonej przez siebie pozycji. Następnie zamieńcie się miejscami.
Spróbujcie odgadnąć o czym jest mowa:
Obraca się dookoła, poruszana co jakiś czas przez kogoś (karuzela).
Porusza się do przodu i do tyłu – przez osobę albo ruchami nóg (huśtawka).
Można na niej zjeżdżać z góry na dół (zjeżdżalnia).
Pomyślcie i opowiedzcie na czym najbardziej lubicie się bawić na placu zabaw. Z wykorzystaniem farb lub pasteli wykonajcie pracę plastyczną na temat: „Mój wymarzony plac zabaw”.
Liczę na Waszą wyobraźnię i kreatywność podczas wykonania pracy
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ORIENTACJĘ PRZESTRZENNĄ
Utrwalenie różnicowania stron ciała:
- pokaż prawą rękę
- pokaż lewą nogę
- pokaż prawe ucho
- podnieś prawą nogę
- schowaj piłkę do lewej kieszeni
- połóż piłkę po prawej stronie ciała
- ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ANALIZĘ I SYNTEZĘ WZROKOWĄ
Rodzicu, przygotuj obrazek z książki lub przedmioty (mogą to być zabawki). Na kilka sekund zakryj zgromadzone akcesoria, następnie zapytaj, na przykład:
- Co było na obrazku?
- Jakiego koloru były przedmioty?
- Ile było przedmiotów?
- Opisz, który był najmniejszy/największy.
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ I ZABAW W RAMACH ROZWIJANIA UZDOLNIEŃ TEATRALNYCH
- ZABAWA Z ELEMENTEM GRY AKTORSKIEJ
Chodź po pokoju zgodnie z podanymi wskazówkami:
- „niesiemy ciężki plecak”
- „spacerujemy przy silnym wietrze, trzymając ogromny balon w ręce”
- „przechodzimy po błocie”
- „przechodzimy po rozżarzonym węglu”
- „wchodzimy pod górę”
- ZABAWA TWÓRCZA: „CO SIĘ KRĘCI”
Sporządź listę przedmiotów stosując kryteria:
- co się kręci
- co się toczy
- co leci w górę
- co spada w dół
Wykorzystuj słowo i ruch do tworzenia zagadek. Na przykład: dziecko mówi" "to leci w górę" - po czym ilustruje lot rakiety albo piłki. Zadaniem pozostałych uczestników zabawy jest odpowiedzieć na pytanie zagadkę: co to jest?
Miłego, udanego dnia
10
CZE
2020
519
razy
czytano
p2zawiercie.pl