MIESIĄCE - zabawa matematyczna

Strona główna » Grupy » Misie » MIESIĄCE - zabawa matematyczna

wielkość tekstu: A | A | A

Witajcie Kochane MISIE i Drodzy Rodzice, dzisiaj zapraszam Was do przypomnienia sobie i utrwalenia nazw miesięcy.

Na początek posłuchajcie proszę opowiadania Janiny Porazińskiej pt „  O dwunastu miesiącach”

https://www.youtube.com/watch?v=fl-ofiYE9hM

 

Powiedzcie teraz proszę ( oczywiście pełnymi zdaniami) – O czym była baśń? Kim byli bracia Miesiące?

 

Posłuchajcie proszę ciekawostek dotyczących nazw miesięcy:

STYCZEŃ – bo styka się z nim stary i nowy rok

LUTY – dawniej słowo to oznaczało „mroźny”, „srogi”, „okrutny”, „zły”, to bardzo zimny miesiąc

MARZEC – w starożytnym Rzymie był to miesiąc poświęcony bogowi wojny – Marsowi

KWIECIEŃ – bo kwieci, czyli zdobi ziemię pierwszymi wiosennymi kwiatami

MAJ po łacinie „ majus” oznacza „ pełen radości”, „miły”

CZERWIEC – bo dawniej w tym miesiącu zbierano poczwarki maleńkiego owada – czerwca polskiego, które suszono na słońcu i wyrabiano z nich czerwony barwnik do farbowania płótna

LIPIEC bo w tym miesiącu kwitną lipy

SIERPIEŃ – dawniej w tym miesiącu sierpami żniwnymi ścinano zboże na polach

WRZESIEŃ – bo w tym miesiącu kwitną fioletowe wrzosy

PAŹDZIERNIK – dawniej większość ubrań tkało się z lnu, a podczas tego procesu powstawały odpady lnu – paździerze

LISTOPAD – bo w tym czasie z drzew opadają liście

GRUDZIEŃ – dawniej na zamarzniętą ziemię mówiono „ gruda”

 

Poproszę teraz Rodziców żeby zadawali WAM MISIE pytania, a Wy spróbujcie odpowiedzieć bezbłędnie:

- Ile rok ma miesięcy? (12)

- Jak się nazywają kolejne miesiące? ( styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień)

- Ile mamy pór roku? ( 4)

- Jak się nazywają kolejne pory roku? ( zima, wiosna, lato, jesień)

- Po ile miesięcy ma każda pora roku? ( 3)

- Jakie są zimowe miesiące? ( grudzień, styczeń, luty)

- Jakie są wiosenne miesiące? ( marzec, kwiecień, maj)

- Jakie są letnie miesiące? ( czerwiec, lipiec, sierpień)

- Jakie są jesienne miesiące? ( wrzesień, październik, listopad)

- Jaką obecnie mamy porę roku? ( lato)

- Jaki miesiąc się rozpoczął? ( czerwiec)

- Jaki miesiąc był przed czerwcem? ( maj)

- Jaki miesiąc będzie po czerwcu? ( lipiec)

- W którym miesiącu się urodziłeś? ( dziecko wymienia nazwę miesiąca, w którym się urodziło)

 

Zapraszam teraz do obejrzenia krótkiego filmu i przypomnienia sobie kolorów tęczy

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl -

 

Zapraszam teraz do zabawy ruchowej, gdzie potrzebne będą kolorowe paski bibuły w kolorach tęczy ( czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony niebieski, granatowy, fioletowy). Dziecko spaceruje sobie w różnych kierunkach po dywanie. Na hasło Rodzica: „ Siedmiobarwna tęcza”, próbują ułożyć z kolorowych pasków na dywanie tęczę. Rodzic sprawdza, czy kolory w tęczach ułożone są poprawnie.

 

Posłuchajcie proszę teraz wiersza pt „ Barwy”

Rośnie tęcza po burzy w łuk na niebie szeroki,

Kolorową skakankę przeskakują obłoki.

Obłok, co się przewrócił, wpadł na siedem barw tęczy….

Teraz od jej kolorów, jest naprawdę piękniejszy.

 

 Powiedzcie proszę MISIE - Ile kolorów ma tęcza? Kiedy możemy zobaczyć tęczę? Dlaczego tęczę nazywamy także barwnym łukiem lub kolorowym mostem? Którym kolorem tęczy jest: niebieski, czerwony, zielony, fioletowy, żółty, granatowy, pomarańczowy?

 

Przygotujcie sobie teraz kartkę z bloku, klej, nożyczki i paski bibuły w kolorach tęczy. Ułóżcie prawidłowo tęczę na kartce i przyklejcie. Kolorowa tęcza  na obrazku może teraz zdobić wasz pokój.

 

                                             ŻYCZYMY PIĘKNEGO, KOLOROWEGO , LETNIEGO DNIAheart

 

 

 

czytano: 57 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-16 07:56:39

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-8835
  • IMG-8839
  • IMG-8838
  • IMG-8836
  • IMG-8834
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna