Zabawy z przestrzenią
Witam Misie i witam Was drodzy Rodzice
Zapraszam dzisiaj do wspólnych zabaw matematycznych.
- „Taniec części ciała”
Poruszajcie wskazanymi częściami ciała w rytm ulubionej muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.
- „Moja lewa i prawa strona”
Załóż frotkę na lewą rękę. Maszeruj po pokoju i wznoś na zmianę raz prawą, raz lewą rękę. Następnie usiądź i określ kto siedzi po Twojej prawej a kto po Twojej lewej stronie.
- Ćwiczenia w stosowaniu określeń dotyczących stosunków przestrzennych
Weź ulubioną maskotkę, zabawkę, usiądź na dywanie, a następnie zgodnie z poleceniem czytanym przez rodzica:
- połóż zabawkę przed sobą
- połóż zabawkę za sobą
- połóż zabawkę z prawej strony
- połóż zabawkę z lewej strony
- trzymaj zabawkę nad sobą
- „Czy widzisz to co ja?”
Stań obok rodzeństwa, rodzica, podnieście razem ręce i spójrzcie w górę – odpowiedzcie czy widzieliście to samo (sufit, lampę). Opuśćcie ręce, spójrzcie w dół, co widzicie tym razem (podłogę). Podskoczcie kilka razy a następnie spróbujcie wyczuć bicie własnego serca, powiedzcie, po której stronie się ono znajduje. Następnie wyciągnijcie ręce w lewą stronę, w prawą stronę – czy widzicie to samo?
- „Skutki obrotu”
Stańcie w parze twarzą do siebie – wyciągnijcie ręce i patrzcie przed siebie. Opowiedzcie co widzi każde z Was (każdy widzi coś innego). Podajcie sobie ręce i spójrzcie na frotki założone na lewą rękę. Czy Wasza prawa ręka jest naprzeciw lewej ręki partnera?
- Zabawa ruchowa „Słońce, deszcze burza”
Biegajcie, podskakujcie po pokoju, na hasło rodzica: „słońce” wyciągajcie ręce wysoko do góry, na hasło: „deszcz” naśladujcie chodzenie pod parasolem, a na hasło: „burza” podbiegnijcie do ściany robiąc piorunochron.
- „Mój rysunek”
Przygotuj kartkę z bloku rysunkowego i kredki. Rysuj zgodnie ze wskazówkami:
- na dole kartki narysuj trawę
- na środku kartki narysuj drzewo
- po prawej stronie narysuj motylka
- po lewej stronie narysuj kwiatka
- w prawym górnym rogu narysuj słońce
- na koniec pokoloruj obrazek
- „Słońce i cień”
Jeśli będzie dziś słoneczna pogoda zapraszam na zabawę w małych badaczy. Podczas spaceru do parku, ogrodu obserwujcie cienie rzucane przez różne obiekty – ludzi, drzewa, kwiaty, zabawki. Zwróćcie uwagę na długość cienia i zależność tej długości od pory dnia.
Miłych doświadczeń
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE PERCEPCJĘ SŁUCHOWĄ
- Zgadnij wyrazy podzielone na sylaby na przykład:
- kacz – ka
- faj – ka
- mo – tyl
- skar – bon – ka
- sa – mo – chód
- cu – kier – nia
- Ułóż tyle patyczków (klocków), ile jest sylab w poszczególnych wyrazach.
- Wyodrębnij głoski na początku, na końcu i jeśli potrafisz w środku podanych wyrazów.
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE KONCENTRACJĘ UWAGI
Rysunek na plecach: dziecko siedzi na podłodze, druga osoba rysuje mu na plecach np. domek, słońce, kwiatki, figury geometryczne itp. Następnie zadajemy dziecku pytanie: „Co zostało narysowane”. Jeśli dziecko nie potrafi odpowiedzieć na pytanie – czynność powtarzamy.
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ I ZABAW W RAMACH ROZWIJANIA UZDOLNIEŃ TEATRALNYCH
ZABAWA „PLOTKI”
- Ułóż miłe zdania na temat swoich kolegów, rodzeństwa, rodziców.
- Ułóż niemiłe zdania na temat znanej Ci negatywnej postaci z bajki/baśni (np. Królowa Śniegu, wilk z Czerwonego Kapturka, Baba Jaga z Jasia i Małgosi).
- Opowiadaj na bliskie Tobie tematy, na przykład:
- „Co wczoraj robiłem/robiłam”,
- „Moja ulubiona zabawka”,
- „Ulubione potrawy”. - Poprowadź dialog, rozmowę z partnerem (rodzicem, rodzeństwem) na temat:
- „Byłem w sklepie z zabawkami”,
- „Lubię uprawiać ogródek”.
17
CZE
2020
635
razy
czytano
p2zawiercie.pl