Zabawy z przestrzenią

Strona główna » Grupy » Misie » Zabawy z przestrzenią

wielkość tekstu: A | A | A

Witam Misie i witam Was drodzy Rodzicesmiley

Zapraszam dzisiaj do wspólnych zabaw matematycznych. enlightenedyes 

  • „Taniec części ciała”

Poruszajcie wskazanymi częściami ciała w rytm ulubionej muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.

  • „Moja lewa i prawa strona”

Załóż frotkę na lewą rękę. Maszeruj po pokoju i wznoś na zmianę raz prawą, raz lewą rękę. Następnie usiądź i określ kto siedzi po Twojej prawej a kto po Twojej lewej stronie.

  • Ćwiczenia w stosowaniu określeń dotyczących stosunków przestrzennych

Weź ulubioną maskotkę, zabawkę, usiądź na dywanie, a następnie zgodnie z poleceniem czytanym przez rodzica:
- połóż zabawkę przed sobą
- połóż zabawkę za sobą
- połóż zabawkę z prawej strony
- połóż zabawkę z lewej strony
- trzymaj zabawkę nad sobą

  • „Czy widzisz to co ja?”

Stań obok rodzeństwa, rodzica, podnieście razem ręce i spójrzcie w górę – odpowiedzcie czy widzieliście to samo (sufit, lampę). Opuśćcie ręce, spójrzcie w dół, co widzicie tym razem (podłogę). Podskoczcie kilka razy a następnie spróbujcie wyczuć bicie własnego serca, powiedzcie, po której stronie się ono znajduje. Następnie wyciągnijcie ręce w lewą stronę, w prawą stronę – czy widzicie to samo?

  • „Skutki obrotu”

Stańcie w parze twarzą do siebie – wyciągnijcie ręce i patrzcie przed siebie. Opowiedzcie co widzi każde z Was (każdy widzi coś innego). Podajcie sobie ręce i spójrzcie na frotki założone na lewą rękę. Czy Wasza prawa ręka jest naprzeciw lewej ręki partnera?

  • Zabawa ruchowa „Słońce, deszcze burza”

Biegajcie, podskakujcie po pokoju, na hasło rodzica: „słońce” wyciągajcie ręce wysoko do góry, na hasło: „deszcz” naśladujcie chodzenie pod parasolem, a na hasło: „burza” podbiegnijcie do ściany robiąc piorunochron.

  • „Mój rysunek”

Przygotuj kartkę z bloku rysunkowego i kredki. Rysuj zgodnie ze wskazówkami:
- na dole kartki narysuj trawę
- na środku kartki narysuj drzewo
- po prawej stronie narysuj motylka
- po lewej stronie narysuj kwiatka
- w prawym górnym rogu narysuj słońce
- na koniec pokoloruj obrazek

  • „Słońce i cień”

Jeśli będzie dziś słoneczna pogoda zapraszam na zabawę w małych badaczy. Podczas spaceru do parku, ogrodu obserwujcie cienie rzucane przez różne obiekty – ludzi, drzewa, kwiaty, zabawki. Zwróćcie uwagę na długość cienia i zależność tej długości od pory dnia.

Miłych doświadczeń yes

 

ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE PERCEPCJĘ SŁUCHOWĄ

  • Zgadnij wyrazy podzielone na sylaby na przykład:

- kacz – ka
- faj – ka
- mo – tyl
- skar – bon – ka
- sa – mo – chód
- cu – kier – nia

  • Ułóż tyle patyczków (klocków), ile jest sylab w poszczególnych wyrazach.
  • Wyodrębnij głoski na początku, na końcu i jeśli potrafisz w środku podanych wyrazów.​

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE KONCENTRACJĘ UWAGI

Rysunek na plecach: dziecko siedzi na podłodze, druga osoba rysuje mu na plecach np. domek, słońce, kwiatki, figury geometryczne itp. Następnie zadajemy dziecku pytanie: „Co zostało narysowane”. Jeśli dziecko nie potrafi odpowiedzieć na pytanie – czynność powtarzamy.

 

PRZYKŁADY ĆWICZEŃ I ZABAW W RAMACH ROZWIJANIA UZDOLNIEŃ TEATRALNYCH

ZABAWA „PLOTKI”

  • Ułóż miłe zdania na temat swoich kolegów, rodzeństwa, rodziców.
  • Ułóż niemiłe zdania na temat znanej Ci negatywnej postaci z bajki/baśni (np. Królowa Śniegu, wilk z Czerwonego Kapturka, Baba Jaga z Jasia i Małgosi).
  • Opowiadaj na bliskie Tobie tematy, na przykład: 
    - „Co wczoraj robiłem/robiłam”,
    - „Moja ulubiona zabawka”,
    - „Ulubione potrawy”.
  • Poprowadź dialog, rozmowę z partnerem (rodzicem, rodzeństwem) na temat:
    - „Byłem w sklepie z zabawkami”,
    - „Lubię uprawiać ogródek”.

 

czytano: 87 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-17 08:20:31

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-9209
  • IMG-9208
  • IMG-9207
  • IMG-9206
  • IMG-9205
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna