Czym pojedziemy na wakacje?
Witajcie maluszki. Mam nadzieje, że miło spędziliście wczorajsze święto . A dzisiejszy dzień rozpoczniemy od zabawy z wykorzystaniem rymowanki.
Lato, lato na nas czeka,
razem z latem – las i rzeka.
Dzieci mówią rymowankę – szeptem, z naturalnym natężeniem głosu, krzycząc.
Otwórzcie książkę , s. 45- Oglądanie obrazka. Nazywanie ubrań i zabawek, które Lena przygotowała na wakacyjny wyjazd. Określanie, gdzie Lena z rodzicami wybiera się na wakacje.
Rozmowa o wyjazdach wakacyjnych.
−− Czym możemy pojechać na wakacje?
−− Co musimy mieć, żeby jechać pociągiem?
Rodzic pokazuje zdjęcia (obrazki) różnych środków lokomocji. Dziecko nazywa obrazki.
Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji.
Rodzic pokazuje zdjęcie danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje,
a dziecko je naśladuje.
Pociąg – puff, puff, puff…
Samolot – sssyyyyyyyy…
Samochód – brum, brum, brum…
Rower (dzwonek) – dzyń,
Na zakończenie otwórzcie Kartę pracy, cz. 2, nr 22.
Rozwiazywanie zagadek o środkach lokomocji. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć przedstawiających
rozwiązania zagadek i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
MIŁEGO DNIA MALUSZKI
Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień teatralnych.
„Wyliczanki” – powtarzaj za rodzicem słowa wyliczanki
Pan Majewski miał trzy pieski: Czerwony –zielony – niebieski.
Raz, dwa, trzy, Kryjesz ty! *
Bum – bum, Misia – Bela, Misia –Kasia, kąfacela.
Misia – a, Misia – be, Misia – Kasia, ką-fa- Ce!
Siała baba mak, Nie wiedziała jak. A dziad wiedział, Nie powiedział, A to było tak….
”Zadania”- uczestnicy zabawy chodzą po pokoju, rodzic podaje zadania, dzieci muszą je wykonać: - „Niesiemy ciężki plecak” - „Spacerujemy przy silnym wietrze, każdy trzyma ogromny balon w ręce” - „Przejście po błocie” - „Przejście po rozżarzonym węglu” - „Wchodzimy pod górę”
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Rozwijanie sprawności manualnej
Przewlekanie sznureczków przez otwory •Wycinanie nożyczkami różnych obrazków z gazet i czasopism oraz naklejanie ich na papier. •Wycinanie nożyczkami po narysowanych liniach (prostych, kolistych, łamanych). •Zapinanie i odpinanie guzików i zamków błyskawicznych przy ubraniach. •Łączenie kropel lub kresek tworzących najpierw proste, a później coraz bardziej skomplikowane wzory.
Rozwijanie orientacji przestrzennej:
„Gdzie jest piłka”- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni – (określania miejsca: na, pod, za, wysoko, nisko).Rodzic kładzie zabawkę/klocek lub inny dowolny przedmiot w zasięgu wzroku dziecka. Dziecko określa jego położenie. Zabawa może być powtarzana wielokrotnie , również z zamianą ról- to dziecko kładzie przedmiot a rodzic określa jego położenie. Dziecko jest nauczycielem.
24
CZE
2020
671
razy
czytano
p2zawiercie.pl