Praca zdalna - Zabawy z wiatrem

Strona główna » Grupy » Misie » Praca zdalna - Zabawy z wiatrem

wielkość tekstu: A | A | A

Dzień dobry smiley

Witam Was drogie Misie i Waszych rodziców w kolejnym dniu pracy zdalnej i zapraszam dziś do zabaw z wiosennym wiatrem yes

1. Robienie wiatru za pomocą gazet: weźcie gazetę, złóżcie ją na pół i wachlujcie nią tak, aby wywoływać silny lub lekki wiatr.

2. Zabawy z wiatrem:

- wykonajcie kulkę ze zgniecionej gazety

- naśladujcie odgłosy wiatru z użyciem różnego rodzaju materiałów: butelki, papieru, folii aluminiowej

- naśladujcie odgłosy wiatru z użyciem ust i języka

- improwizujcie ruchem: mocny wiatr, słaby wiatr

- pokazujcie: jak wiosenny wietrzyk muska Was przyjemnie po twarzy, jak Wam jest przyjemnie, a potem zimno, gdy wieje ostry wiosenny wiatr

3. Wysłuchajcie wiersza J. Kulmowej pt. „Wiosenny wietrzyk” i połączcie go z ćwiczeniami artykulacyjnymi i improwizacją ruchową

Mały wietrzyk wiosenny,                             [dziecko wykonuje przysiad]

ledwie w drzewach zaszumi,                      [naśladuje szum wiatru w gałęziach drzew]

ledwie w krzakach zamruczy.                     [a potem mruczenie wiatru w krzakach]

Jeszcze gwizdać nie umie,                         [próbuje gwizdać]

jeszcze się uczy.

Znalazł szczerbę w płocie - zaświstał.      [dziecko podnosi się i śwista]

znalazł listki - zapiał na listkach.                [naśladuje piszczenie na listkach]

Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy,             [naśladuje trzeszczenie gałęzi]

czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk.     [naśladuje odgłos padającego deszczu]

Albo szemrze w zeszłorocznej trawie

albo szepce tak, że milczy prawie.

Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka

a on jest

Tylko słucha słowika.                                    [dziecko naśladuje słuchanie śpiewu ptaka]

4. Zabawa kształtująca postawę ciała: „Kwiatek rośnie”

Usiądźcie w siadzie klęcznym z opuszczonymi ramionami i głową i przechodźcie do stania z wyciągniętymi ku górze ramionami.

5. Kolorowy wiatraczek: przygotujcie rolkę po papierze toaletowym, papier kolorowy, kwadratowy kawałek papieru z bloku.

- oklejcie papierem kolorowym rolkę po papierze toaletowym

- zróbcie skrzydełka z kwadratowego kawałka papieru, składając wzdłuż długiej przekątnej

- rozetnijcie papier na zgięciach na długości 2/3 ich długości od narożnika do środka

- w każdym narożniku są teraz po dwa wierzchołki, nabijcie teraz każdy wierzchołek z pary od dołu na szpilkę wbitą w środek kwadratu – skrzydełka są gotowe

- przymocujcie skrzydełka z odległości ok. 5-7 cm od góry krawędzi podstawy, przebijcie szpilką tekturę (z pomocą rodzica) zabezpieczcie jej czubek od zewnątrz

Brawo!  Właśnie wykonaliście wiatraczek! yes 

Zachęcam do wypróbowania go na świeżym powietrzu podczas wiosennego spaceru smiley

A gdy z niego wrócicie zapraszam do wykonania zadań w kartach pracy cz. III str. 66-67.

 

enlightenedCiekawostka enlightened

Odwieźcie stronę: https://www.windy.com/ - odnajdziecie tutaj mapę wiatru online, wskazującą kierunek oraz siłę wiatru na całym świecie.

 

Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego

- różnicowanie słów podobnie brzmiących np. bucik – budzik

- powtarzanie par słów np. bary – pary

- podawanie wyrazów o znaczeniu kontrastowym np. biuro – pióro

  • Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej

- podawanie liczby głosek w wyrazie

- podawanie głoski ze względu na jej lokalizację: na początku, w środku, na końcu

- podawanie liczby sylab w wyrazie

- kończenie rozpoczętego wyrazu

MIŁEGO DNIA I DOBREJ ZABAWY! yes

czytano: 59 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2021-03-30 07:37:40

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20210511_1016341631
  • IMG_20210511_101323085_HDR1
  • IMG_20210511_101238913_HDR1
  • IMG_20210511_101204268_HDR1
  • IMG_20210511_1009531371
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna