Praca zdalna - Zabawy z wiatrem
Dzień dobry
Witam Was drogie Misie i Waszych rodziców w kolejnym dniu pracy zdalnej i zapraszam dziś do zabaw z wiosennym wiatrem
1. Robienie wiatru za pomocą gazet: weźcie gazetę, złóżcie ją na pół i wachlujcie nią tak, aby wywoływać silny lub lekki wiatr.
2. Zabawy z wiatrem:
- wykonajcie kulkę ze zgniecionej gazety
- naśladujcie odgłosy wiatru z użyciem różnego rodzaju materiałów: butelki, papieru, folii aluminiowej
- naśladujcie odgłosy wiatru z użyciem ust i języka
- improwizujcie ruchem: mocny wiatr, słaby wiatr
- pokazujcie: jak wiosenny wietrzyk muska Was przyjemnie po twarzy, jak Wam jest przyjemnie, a potem zimno, gdy wieje ostry wiosenny wiatr
3. Wysłuchajcie wiersza J. Kulmowej pt. „Wiosenny wietrzyk” i połączcie go z ćwiczeniami artykulacyjnymi i improwizacją ruchową
Mały wietrzyk wiosenny, [dziecko wykonuje przysiad]
ledwie w drzewach zaszumi, [naśladuje szum wiatru w gałęziach drzew]
ledwie w krzakach zamruczy. [a potem mruczenie wiatru w krzakach]
Jeszcze gwizdać nie umie, [próbuje gwizdać]
jeszcze się uczy.
Znalazł szczerbę w płocie - zaświstał. [dziecko podnosi się i śwista]
znalazł listki - zapiał na listkach. [naśladuje piszczenie na listkach]
Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy, [naśladuje trzeszczenie gałęzi]
czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk. [naśladuje odgłos padającego deszczu]
Albo szemrze w zeszłorocznej trawie
albo szepce tak, że milczy prawie.
Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka
a on jest
Tylko słucha słowika. [dziecko naśladuje słuchanie śpiewu ptaka]
4. Zabawa kształtująca postawę ciała: „Kwiatek rośnie”
Usiądźcie w siadzie klęcznym z opuszczonymi ramionami i głową i przechodźcie do stania z wyciągniętymi ku górze ramionami.
5. Kolorowy wiatraczek: przygotujcie rolkę po papierze toaletowym, papier kolorowy, kwadratowy kawałek papieru z bloku.
- oklejcie papierem kolorowym rolkę po papierze toaletowym
- zróbcie skrzydełka z kwadratowego kawałka papieru, składając wzdłuż długiej przekątnej
- rozetnijcie papier na zgięciach na długości 2/3 ich długości od narożnika do środka
- w każdym narożniku są teraz po dwa wierzchołki, nabijcie teraz każdy wierzchołek z pary od dołu na szpilkę wbitą w środek kwadratu – skrzydełka są gotowe
- przymocujcie skrzydełka z odległości ok. 5-7 cm od góry krawędzi podstawy, przebijcie szpilką tekturę (z pomocą rodzica) zabezpieczcie jej czubek od zewnątrz
Brawo! Właśnie wykonaliście wiatraczek!
Zachęcam do wypróbowania go na świeżym powietrzu podczas wiosennego spaceru
A gdy z niego wrócicie zapraszam do wykonania zadań w kartach pracy cz. III str. 66-67.
Ciekawostka
Odwieźcie stronę: https://www.windy.com/ - odnajdziecie tutaj mapę wiatru online, wskazującą kierunek oraz siłę wiatru na całym świecie.
Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego
- różnicowanie słów podobnie brzmiących np. bucik – budzik
- powtarzanie par słów np. bary – pary
- podawanie wyrazów o znaczeniu kontrastowym np. biuro – pióro
- Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej
- podawanie liczby głosek w wyrazie
- podawanie głoski ze względu na jej lokalizację: na początku, w środku, na końcu
- podawanie liczby sylab w wyrazie
- kończenie rozpoczętego wyrazu
MIŁEGO DNIA I DOBREJ ZABAWY!
30
MAR
2021
809
razy
czytano
p2zawiercie.pl