W zdrowym ciele, zdrowy duch
Witam serdecznie dzieci i rodziców w drugi dzień naszych wspólnych zabaw.
„W zdrowym ciele, zdrowy duch”- rozpoczniemy nasze dzisiejsze spotkanie od krótkiej rozgrzewki.
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
- Zapraszam do zabawy- Zagadki dotykowe – Co to za przedmioty?
Dziecko ogląda przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej. Rozpoznaje je, nazywa, określa, do czego służą. Np. grzebień, ręcznik, mydło, szczotka, przybory do mycia, zębów, szampon… Rodzic zasłania dziecku oczy i podaje do rąk jeden z przedmiotów do rozpoznania. Dziecko nazywa przedmiot trzymany w rękach.
- „Lecą liście z drzew” – zabawa matematyczna
Rodzic rozrzuca liście(wycięte z papieru kolorowego) w sześciu kolorach: żółty, czerwony, pomarańczowy, zielony, brązowy .Następnie na słowa „wszystkie listki spadły z drzewa, teraz je pozbierać trzeba”, dziecko zbiera po 4 liście i układa je przed sobą. Rodzic sprawdza poprawność wykonanego zadania, dziecko przelicza liście, nazywa kolory.
- Zabawa ruchowa – Prostujemy plecy.
Dziecko porusza się w dowolny sposób przy nagraniu muzyki tanecznej, starając się ruchem wyrazić jej nastrój. Podczas przerwy w muzyce siada na dywanie w siadzie skrzyżnym ,z rękami ułożonymi na kolanach i prostymi plecami. (Rodzic zwraca uwagę na wyrabianie u dziecka nawyku zachowania prawidłowej postawy)
- Zabawa tematyczna Mały lekarz.
Dziecko wciela się w rolę osoby chorej lub w rolę lekarza, pielęgniarki. Co pewien czas następuje zmiana ról.
• Ćwiczenia w bandażowaniu chorej nogi. Dziecko lub rodzic ma chorą nogę, którą trzeba zabandażować bandażem .Po wykonaniu ćwiczenia następuje zmiana ról, ale wcześniej trzeba zwinąć bandaż w rulonik.
- Wykonaj zadanie- Karta pracy w załączniku
- A teraz usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie filmik edukacyjny „ Dobre nawyki”
https://www.youtube.com/watch?v=gp2suh3M2nY
Ćwiczenia i zabawy w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Rozwijanie orientacji słuchowej
Różnicowanie dźwięków:
Dziecko zamyka oczy lub odwraca się, a rodzic uderza w jakiś przedmiot (np. garnek, blat stołu) – należy zgadnąć, co jest źródłem dźwięku;
W ćwiczenie można zaangażować rodzeństwo: jedno dziecko woła jakiś wyraz, a drugie ma zgadnąć, kto woła
Rozwijanie orientacji przestrzennej-
Umieszczanie przedmiotów wg instrukcji
Gromadzimy różne przedmioty i rozkładamy w pokoju, np. jabłko na stole, piłkę pod ławą, klocek na telewizorze, zegarek obok krzesła. Dziecko odpowiada na pytanie, gdzie są umieszczone poszczególne przedmioty.
Zadaniem dziecka jest ułożenie klocków wg poleceń rodzica. Np. połóż żółty klocek przed sobą, na zielonym klocku połóż czerwony klocek, połóż czerwony klocek pod ławę itd.
Życzę miłego dnia
24
LIS
2021
533
razy
czytano
p2zawiercie.pl