Poznajemy literkę W
Witam serdecznie wszystkie wróbelki i rodziców. Od dziś moi drodzy zaczynamy pracę zdalną.
Tematyką w tym tygodniu będzie muzyka wokół nas.
1.Na dobry początek proponuję z gazetą:
- przy dźwięku dowolnej muzyki spróbujcie sami lub z rodzicami zatańczyć na gazecie, proponuję muzykę wolną i szybką na przemian.
- usiądźcie wygodnie i spróbujcie wydobyć z gazety, którą trzymacie w ręce jakieś dźwięki
- zróbcie kulki z kawałków gazety i celujcie np.: do pudełka, kosza itp.
2. ,, W jak waga" - zapoznanie z literą W, w, wielką i małą, drukowaną i pisaną na podstawie utworu H. Niewiadomskiej pt. ,, Waga".
Wysłuchajcie wiersza a następnie odpowiedzcie na pytania.
Waga
Uwaga! Uwaga!
Stoi w lesie waga!
Dziś ważyć wszystkich będzie,
Ktokolwiek tu przybędzie!
Przyleciały dwa motylki,
By wytchnienia szukać chwilki.
Na brzegu szali siadają
I panią wagę pytają:
– Czy to dobrze u motyli,
Aby ważyć tyli, tyli?
– Panie zbyt się odchudzają,
Panie ciała nic nie mają!
Tylko czułki i skrzydełka,
To figura wszak niewielka.
Gdy nektaru więcej zjecie,
Wtedy ważyć coś będziecie.
Trzy króliki przykicały,
Swoją wagę sprawdzić chciały.
– Marchew cały dzień chrupiemy,
Czy za dużo nie tyjemy?
– Ależ skądże! Marchew zdrowa!
Gotowana czy surowa.
Ciągle marchew jeść możecie,
Mieć nadwagi nie będziecie.
Armia mrówek przechodziła,
Przy okazji się zważyła.
Phi!!! – krzyknęła pani waga.
Toż to dla mnie jest zniewaga!
Przecież gdy was podzielimy
I osobno dziś zważymy,
To niewiele każda waży,
Chyba, że się grubas zdarzy.
- Kto jest głównym bohaterem wiersza?
- Kto występował w wierszu?
- Ile było motylków?
- Ile było króliczków?
- O co proszono wagę?
- Jak myślicie do czego służy waga?
A teraz otwórzcie ,, Karte pracy" ( zieloną) str. 16-17.
- Co robi Ada?
- Kogo Ada waży wadze?
- Określcie pierwszą głoskę w wyrazie WAGA ?
- Wymieńcie inne wyrazy, w których słychać na początku głoskę W?
- Podziel wyraz WAGA na sylaby - z ilu sylab się składa?
- Podziel wyraz WAGA na głoski- ile słyszycie głosek?
A teraz powoli wypowiadaj każdą głoskę osobno i określ czy jest to samogłoska czy spółgłoska.
Przyjrzyj się wyraźnie literce W, wskaż wielką i małą oraz drukowaną i pisaną.
Napisz palcem w powietrzu, a potem na stoliku wielką i małą literę W - pisaną.
Wyszukaj wyrazów, w których na kończu, w środku słychać głoskę W.
Spójrz teraz na tekst (str.17) wyszukaj imion lalek i powiedz dlaczego są napisane wielką literą.
Karty Pracy ( zielone) wykonaj ćwiczenia od strony 16 do 19.
Karty Pracy ( różowe) wykonaj ćwiczenia na stronie 50 i 51.
Zabawa muzyczno- ruchowa ,, muzyczny dywan"
Na podłodze rozłóż np koc, chustę, który będzie muzycznym dywanem. Przy nagraniu spokojnej muzyki, poruszaj się na muzycznym dywanie. Podczas przerwy w muzycę, szybko opuść dywan ( powtórz kilka razy).
,, Lalka Wanda" - przygotuj kartkę z bloku, kredki lub framastry.
Wykonaj kolorową ramkę z literek W, a w środku narysuj lalkę Wandę i podpisz jej imieniem.
3. Rytmiczne wymawianie rymowanki o muzyce.
Dziecko powtarza rytmiczne tekst za rodzicem klaszcząc.
Muzyka, muzyka wszędzie jest.
Słyszymy ją w lesie i na łące też.
Słyszymy ją w domu, gdy cicho jest.
Słyszymy ją także gdy pada deszcz.
Muzyka, muzyka wszędzie jest.
Praca w Kartach Pracy ( fioletowe) częśc 3, str. 12.
Nauczcie się czytać tekstu na stronie 17.
Dziękuję, życzę dobrego dnia,
Do zobaczenia!
07
LUT
2022
863
razy
czytano
Wrobelki