Czarodziejski koncert
DRODZY RODZICE I DROGIE PSZCZÓŁKI
CZARODZIEJSKI KONCERT
- Otwórzcie karty pracy na stronie 27
Kolorowanie rysunków tylko tych instrumentów, które występują po jednej stronie karty – prawej lub lewej.
Kolorowanie rysunku zwierzęcia, którego glosem dziecko zaśpiewa piosenkę.
SWOBODNE WYPOWIEDZI DZIECI na temat: Co to jest muzyka?
- Czy wiecie, j ak nazywają się muzyczne znaki?
(muzyk, patrząc na nuty, potrafi przypisać im odpowiednie dźwięki. Na początku zapisu nutowego znajduje się klucz wiolinowy)
Na dole strony możecie zobaczyć zapis nutowy oraz klucz wiolinowy.
- Śpiewanie tekstu sopranem i basem
Posłuchajcie utworu śpiewanego sopranem:
https://www.youtube.com/watch?v=KPrf-svWUAQ
Posłuchajcie utworu śpiewanego basem: (filmik proszę puścić od minuty 1:40)
https://www.youtube.com/watch?v=WGo8BaDcfh8
Zaśpiewajcie basem, a potem sopranem tekst: „Muzyka, muzyka to nie tylko śpiewanie czajnika”
ĆWICZENIA PORANNE
Zabawa orientacyjno- porządkowa"Marmurki"
Swobodny bieg w różnych kierunkach.
Na hasło "Marmurki" dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Drzewa na wietrze"
Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę.
Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)
Zabawa z elementem podskoku "Skaczące piłki"
Podskoki obunóż w swobodnym tempie.
Zabawa orientacyjno- porządkowa "Samochody"
Bieg w jednym kierunku.
Reagowanie na zmianę tempa podawanego przez Rodzica na bębenku lub innym przedmiocie:
powoli, szybciej, szybko, wolniej, stop.
2. Zabawa „Dyrygent”
Dziecko wybiera sobie jeden dowolny instrument – mogą to być dowolne przedmioty codziennego użytku. Rodzic pełni rolę dyrygenta. Kiedy ręce dyrygenta są zbliżone do siebie, instrumenty grają cicho, kiedy zaś są szeroko rozstawione - instrumenty grają głośno. Po kilkakrotnym powtórzeniu role się zmieniają .
Słuchanie piosenki pt. „czarodziejskie instrumenty”
Proszę filmik puścić od minuty 1:18
https://www.youtube.com/watch?v=tH71DLvkNlg
ROZMOWA NA TEMAT PIOSENKI
- Z ilu zwrotek składa się piosenka?
- Czy ma refren?
- O czym jest piosenka?
- Jakie instrumenty brały udział w koncercie?
ZABAWA PRZY PIOSENCE
Przy I zwrotce dzieci jak instrumenty stoją i czekają. Podczas refrenu naśladują dyrygenta i poruszają na niby batutą. Podczas II zwrotki naśladują grę na skrzypcach, wiolonczeli, harfie lub gitarze. Przy III zwrotce grają na instrumentach dętych – flecie, trąbce, saksofonie lub klarnecie. Przy ostatniej zwrotce są pianistami i grają na fortepianie.
ZABAWA PRZY PIOSENCE „ JESTEM MUZYKANTEM – KONSZABELANTEM”
Posłuchajcie piosenki i wykonujcie gesty przedstawiające poszczególne instrumenty zgodnie z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4
ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE Z WYKORZYSTANIEM KUBECZKÓW PO JOGURTACH.
ZABAWA ORIENTACYJNO – PORZĄDKOWA „Zabierz kubeczek”
Dzieci poruszają się w rytm wystukiwany przez rodzica pomiędzy kubeczkami rozłożonymi na podłodze. Podczas przerwy w grze podnoszą najbliższy kubeczek i wyciągają rękę nim w górze. Kiedy usłyszą dźwięki, odkładają kubeczek i swobodnie się poruszają.
ĆWICZENIE DUŻYCH GRU MIEŚNIOWYCH „Wędrujący kubeczek”
Dzieci przekładają kubeczki z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową – w pozycji stojącej lub w ruchu
ĆWICZENIE TUŁOWIA „Rzuć i podnieś”
Dzieci stoją w małym rozkroku, kubeczek kładą na głowie; wykonują skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę. Następnie wykonują skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie.
ĆWICZENIA MIĘŚNI GRZBIETU„ Turlamy kubeczek”
Dzieci w siadzie prostym, trzymają kubeczek oburącz na wyprostowanych nogach. Turlają kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.
SKRĘTOSKŁONY „Kubeczkowe obuwie”
Dzieci w siadzie rozkrocznym, trzymają kubeczek w prawej ręce. Wykonują skrętoskłon do lewej nogi, próbują położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Prostują się, następnie wykonują skrętoskłon do prawej nogi i próbują założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę. Podczas wykonywania ćwiczenia kolana mają proste.
ĆWICZENIE MIĘŚNI BRZUCHA „ Zajrzyj do kubeczka”
Dzieci w leżeniu przodem, trzymają kubeczki w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło – zaglądamy do kubeczka, unoszą ręce i głowę do góry, trzymając je chwilę w tej pozycji, a następnie je opuszczają.
MARSZ Z RYMOWANKĄ
Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym powtarzaniem rymowanki:
Gimnastyka – ważna sprawa, dla nas dzieci, to zabawa. Rymowankę powtarzamy kilka razy.
3. Otwórzcie karty pracy s. 28
Czytanie tekstu. Podawanie zakończeń zdań. Kolorowanie rysunków instrumentów.
ZABAWA „MÓJ TANIEC”
Dzieci stoją na obwodzie koła. Słuchają nagrania rytmicznej melodii. Poruszają się w dowolny sposób. Pozostali domownicy je naśladują =). Po pewnym czasie dziecko prosi o zamianę ról.
UKŁADANIE Z LITER NAZW OBRAZKÓW (WYPRAWKA PLASTYCZNA)
Rodzic daje dziecku po 2-3 obrazki i litery. Dzieci układają z liter wyrazy – nazwy obrazków. Na dole strony znajdują się obrazki i litery, gdyby ktoś nie miał w domu potrzebnych liter.
Życzę miłej zabawy i przyjemnego popołudnia =)
12
MAJ
2020
403
razy
czytano
p2zawiercie.pl