Biedronka
☺ ☺ ☺ Witam wszystkie Pszczółki i Rodziców w czwartkowy poranek. Zapraszam do zabaw i zajęć
1.Na początek zapraszam do ćwiczeń oddechowych – mówienie na jednym wydechu tekstu:
Często zwierząt nie widzimy,
bo barwą się do miejsca pobytu upodobniły.
2.Teraz porozmawiamy na temat barwy ochronnej.
− Co to jest barwa ochronna? odpowiedź znajdziecie pod tym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=XwqmzOMcrM0
− Które zwierzęta upodabniają się do otoczenia – te bezbronne czy drapieżniki? oto link
https://www.youtube.com/watch?v=7DG1OQMvPbw
3.OItwórzcie teraz książkę , s. 78.
Oglądanie zdjęć zwierząt przystosowujących swój wygląd do środowiska, w którym żyją.
4. Zapraszam do ćwiczeń porannych
Zabawa wg Dennisona „Powitanie”
Dzieci recytują – pokazując treść: „Na dziwnej planecie Paula Dennisona, zabawni mieszkańcy tak się witają, jedną ręką za nos, chwytają, drugą po przeciwnej stronie ucha dotykają. Potem ręce zamieniają i nas do ponownego powitania zapraszają.
Zabawa orientacyjno- porządkowa „Marsz i bieg”
Dzieci chodzą po sali w rytm tamburyna lub klasków osoby dorosłej (wolne uderzenia – marsz, szybkie uderzenia – bieg), zaprzestanie uderzeń – stanie w miejscu
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Słonko schowało się
Dzieci skulone w przysiadzie, - „słonko schowało się”. Dzieci powoli wstają „słonko wschodzi coraz wyżej, wyżej” Dzieci prostują się powoli, aż do stania z rękami wyciągniętymi do góry, którymi zataczają duże koła.
5. Odczytajcie umieszczone na dole strony : karta pracy wyrazów: bankier, banknoty, bankomat.
Odpowiedzcie na pytania
− Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
− Do czego służy bankomat?
− Co to są banknoty?
• Wyodrębnienie wspólnego wyrazu z wyrazów umieszczonych na karcie pracy (bank).
6. Rozmowa na temat banku.
− Co to jest bank?
− Czy jest potrzebny? Dlaczego?
− Kto pracuje w banku?
− Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?
Tutaj znajdziecie kilka informacji o Narodowym Banu Polski https://www.youtube.com/watch?v=QSAab1LerME
7.Zapraszam do zabawy Kto nadaje się na bankiera?
Na karcie pracy( znajdziecie na dole strony ) macie również kartoniki z działaniami bez zapisanych wyników. Waszym zadaniem jest podanie wyniku tego działania i wpisanie
2 + 8 = ..., 3 + 6 = ... , 4 + 6 = ... , 5 + 5 = ... , 2 + 7 = ...
8. Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet.
Na kolejnej karcie pracy macie monety o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł. nazwijcie przedstawione monety.
• Następnie ułóżcie z liter napis: To monety. Litery do wycięcia znajdują się pod monetami .
9. Posłuchajcie .Pieniądze drukowane na specjalnym papierze nazywamy banknotami.
Mamy banknoty o nominałach: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, 200 zł, 500 zł.
10. Teraz wykonajcie sobie z papieru monety do zabawy - wytnijcie kółka dowolnej wielkości i na nich napiszcie 1,2,5 - każdej monety po 10 sztuk.
Teraz ułóżcie monety w różny sposób tak aby dawały 10 zl. Podpowiedź znajduje się niżej
5 zł 5 zł
2 zł 2 zł 2 zł 2 zł 2 zł
1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 5 zł
1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł
2 zł 2 zł 1 zł 2 zł 2 zł 1 zł
2 zł 2 zł 1 zł 5 zł
11.Otwórzcie teraz kartę pracy, cz. 4, s. 48, 49. i wykonajcie polecenie
• Oglądanie zdjęć monet i banknotów. Czytanie napisów.
• Liczenie pieniędzy na zdjęciach. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć monet lub banknotu
i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
• Rozmienianie pieniędzy na drobniejsze – odszukanie wśród naklejek zdjęć monet i naklejenie
ich w odpowiednich miejscach.
12. Zapraszam teraz do wykonania pracy plastycznej Biedronka z Wyprawki plastycznej.
13. Zanim przystąpicie do pracy plastycznej przeczytajcie tekst - karta pracy na dole strony
Biedronki to owady. W Polsce spotykamy biedronki dwukropki i siedmiokropki. Każdy
ogrodnik wie, że biedronka jest pomocnym mu owadem.
14. Posłuchajcie ciekawostek na temat biedronek.
Biedronki to pospolita nazwa chrząszczy z rodziny biedronkowatych. Są to pożyteczne owady:
zjadają szkodniki roślin – mszyce, czerwce, gąsienice…Pod linkami znajdziecie infirmacje o biedronkach https://www.youtube.com/watch?v=Ki8NafCUt9I
https://www.youtube.com/watch?v=AfO-_tPZOPk
15.Wyjmijcie teraz kartki z wyprawki plastycznej (Wyprawka plastyczna nr 20).
Dzieci dostają kartki z narysowanymi elementami.
Wycinają elementy.
Zaginają je i przyklejają według wzoru.
Naklejają kropki na skrzydełkach biedronki.
16.Na koniec wykonajcie ćwiczenie w książce str 79
17 Dla chętnych zapraszam do zabawy matematycznej z biedronkami.
Wytnijcie kwiatka z papieru kolorowego lub gazety .
Ułóżcie wg poleceń wykonane wcześniej biedronki względem kwiatu. Np. po prawej stronie kwiatka,
na kwiatku, nad kwiatkiem, po lewej stronie kwiatka…
Miłej zabawy, pracy i udanego dnia. Do zobaczenia Pa ! ! ! ☺ ☺ ☺
21
MAJ
2020
217
razy
czytano
p2zawiercie.pl