Nie wolno - -rozmowa w oparciu o historyjkę i wiersz
☺ ☺ ☺ Witamy Was Pszczółki i witam waszych Rodziców w kolejnym tygodniu .Tematem tego tygodnia będzie " Na naszym podwórku"
Zapraszam do zabaw i zajęć.
1. Na początek otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 68.
Rysowanie swojego portretu. Ozdabianie ramki według własnego pomysłu. Próby napisania
swojego imienia i nazwiska.
2. Teraz doobierzcie zdania do obrazków – scenek ( kartę pracy znajdziecie na dole strony )
To jest komputer Dominika.
Kuba rysuje samolot.
Julia napisała na kartce wyraz wakacje.
3.Proponuję kilka ćwiczeń ,aby się rozruszać.
Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci czy zabawki?
Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Gdy usłyszą hasło Zabawki, zatrzymują się i naśladują
sposób poruszania się dowolnej zabawki (lalki, misia, pajacyka…). Na hasło Dzieci – ponownie
swobodnie poruszają się po sali.
• Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha – Jazda na rowerze.
Dzieci, w leżeniu na plecach, naśladują jazdę na rowerze. Ręce trzymają w taki sposób, jakby
chwytały kierownicę.
• Zabawa z elementem skoku – Duże piłki i małe piłki.Dzieci podskakują , na hasło duże piłki podskakują wysoko, na hasło małe piłki podskakują niziutko
• Ćwiczenia oddechowe – Nadmuchujemy gumowe piłki.
Dzieci przykładają do ust dłonie zwinięte w piąstki. Wykonują wdech i długi wydech ustami,
naśladując nadmuchiwanie piłki.
4. Teraz posłuchajcie co oznacza słowo podwórko (podwórze).
Jest to plac przed domem, w którym się mieszka, najczęściej ogrodzony.
5.Zapraszam do zabawy słownej Łańcuszek skojarzeń.
Osoba dorosła wypowiada słowa kojarzące się z podwórkiem, a dzieci dopowiadają kolejne,
tworząc cały ciąg na zasadzie skojarzeń. Np.
* podwórko – piaskownica – foremka – babka…
* boisko – piłka – bramka – gra…
* rower – ścieżka rowerowa – kask...
6.A teraz zapraszam do zabawy ruchowo-naśladowczej Zabawy na podwórku.
Dzieci naśladują różne zabawy na podwórku na hasła – nazwy tych zabaw. Np. jazda na rowerze, zabawy w piasku, bieganie, gra w piłkę…
7. Otwórzcie teraz książkę, s. 89.
• Oglądanie obrazków historyjki.
• Opowiadanie historyjki.
• Wyjaśnienie tytułu historyjki – Nie wolno!
8 Posłuchajcie teraz wiersza J. Koczanowskiej Nie wolno!
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie
kto to jest znajomy, a kto obcym jest..
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
Odpowiedzcie na pytanie
– Czego nie wolno robić? Dlaczego?
Rodzic wyjaśnia, że niektórzy dorośli krzywdzą dzieci. Dlatego nie wolno rozmawiać
z nieznajomymi, brać od nich zabawek, słodyczy i absolutnie nie wolno odchodzić z nimi.
Gdy ktoś zaczepia dziecko, należy powiedzieć o tym rodzicom lub pani.
9. Zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych
Taniec z gazetami do muzyki oto link https://www.youtube.com/watch?v=GAv2jHnZ2b8
Położenie gazety rozłożonej na podłodze - wchodzenie i schodzenie z gazety, przodem i bokiem. Składanie gazety na pół - przeskoki w przód, w tył, bokiem przez gazetę
Składanie gazety na ¼ - obieganie złożonej gazety, gdy gra muzyka, gdy zamilknie - przysiad na gazecie oto link https://www.youtube.com/watch?v=E4tI_GwuGts
Zwijanie gazety na wyciągniętych rękach
Zaglądanie do gazety raz jednym okiem raz drugim
Dmuchanie w zwiniętą gazetę ( jak w trąbkę)
Przekładanie gazety nad głową i na dole z ręki do ręki z przodu i za plecami
Przekładanie gazety między nogami w różnych kierunkach
Rozłożenie gazety, siad klęczny na gazecie, unoszenie rąk i bioder, opadanie na gazetę
Skłony - kłaniamy się w siadzie na gazecie
Wyprost, robienie kuli z gazety ( gniecenie), odreagowanie stresów
Podrzucanie i łapanie kuli z gazety
Przysiad – toczenie kuli z gazety wokół siebie, w prawo i w lewo
Leżenie tyłem, przekładanie kuli z gazety pod plecami i nad brzuchem
Ćwiczenia oddechowe w leżeniu tyłem, kula z gazety na brzuchu, wciąganie powietrza nosem, wypuszczanie ustami, uspokojenie
Czworakowanie - popychanie kuli z gazety czołem po podłodze
Zabawa zegary – przysiad, kula leży na podłodze przed dzieckiem, naśladujemy cykanie małych zegarków (ruchy głową w prawo i w lewo), dużych zegarów – ruchy głową w przód i w tył
Marsz po kole w rytm muzyki oto link https://www.youtube.com/watch?v=Z0ZPPvV0Qkc
Wrzucenie gazet do koszyka
Ćwiczenie relaksacyjne - kreślenie w powietrzu leniwych ósemek.
10.Teraz lub po południu wykonajcie ćwiczenie w . Karcie pracy, cz. 4, s. 69.
Czytanie tekstu. Łączenie liniami imion z odpowiednimi obrazkami dzieci.
Miłej pracy i zabawy ♥
Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Utrwalenie liter, przygotowanie do czytania ( kartę pracy znajdziecie na dole strony )
1.Przeczytaj sylaby z lewej strony i połącz z taka samą sylabą z prawej strony.
ok ik
ko ka
ik ki
ak ko
ki ak
ka ok
2. Przeczytaj wyrazy. Zamaluj na niebiesko literę „d”.
Dom dym Edek lody dama Adam
3.Zamaluj w parach wyrazów litery, którymi one się różnią.
Kot - kit rak - ryk
Lala - Lila mak - tak
domek - Tomek mata - tata
rama - rada motek - kotek
tara - taka kot - kit
4.Przeczytaj zdania.
To domy, a tam dymy.
Ela ma lody i Ula ma lody.
My mamy lody. To lody od mamy Karola.
Ola ma 1 kota. Tomek ma 3 koty
ćwiczenia rozwijające sprawność manualną
1.Cięcie papieru wzdłuż narysowanej grubym pisakiem linii falistych, łamanych, kolistych. lub różnych obrazków np. jabłko, gruszka, gwiazda itp.
2. Nawlekanie koralików czy guzików na sznurek lub żyłkę.
Miłego dnia i miłej zabawy życzę . Pozdrawiam ! ☺ ♥ ☺
08
CZE
2020
257
razy
czytano
p2zawiercie.pl