Nie wolno - -rozmowa w oparciu o historyjkę i wiersz

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Nie wolno - -rozmowa w oparciu o historyjkę i wiersz

wielkość tekstu: A | A | A

☺  ☺  ☺   Witamy Was Pszczółki i witam waszych Rodziców w kolejnym tygodniu .Tematem tego tygodnia będzie " Na naszym podwórku"

Zapraszam do zabaw i zajęć.

1. Na początek otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 68.

Rysowanie swojego portretu. Ozdabianie ramki według własnego pomysłu. Próby napisania

swojego imienia i nazwiska.

2. Teraz doobierzcie zdania do obrazków – scenek ( kartę pracy znajdziecie na dole strony )

To jest komputer Dominika.

Kuba rysuje samolot.

Julia napisała na kartce wyraz wakacje.

3.Proponuję kilka ćwiczeń ,aby się rozruszać.

 Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci czy zabawki?

Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Gdy usłyszą hasło Zabawki, zatrzymują się i naśladują

sposób poruszania się dowolnej zabawki (lalki, misia, pajacyka…). Na hasło Dzieci – ponownie

swobodnie poruszają się po sali.

• Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha – Jazda na rowerze.

Dzieci, w leżeniu na plecach, naśladują jazdę na rowerze. Ręce trzymają w taki sposób, jakby

chwytały kierownicę.

• Zabawa z elementem skoku – Duże piłki i małe piłki.Dzieci podskakują , na hasło duże piłki podskakują wysoko, na hasło małe piłki podskakują niziutko 

• Ćwiczenia oddechowe – Nadmuchujemy gumowe piłki.

Dzieci przykładają do ust dłonie zwinięte w piąstki. Wykonują wdech i długi wydech ustami,

naśladując nadmuchiwanie piłki.

4. Teraz posłuchajcie co oznacza słowo podwórko (podwórze).

Jest to plac przed domem, w którym się mieszka, najczęściej ogrodzony.

5.Zapraszam do zabawy  słownej  Łańcuszek skojarzeń.

Osoba dorosła wypowiada słowa kojarzące się z podwórkiem, a dzieci dopowiadają kolejne,

tworząc cały ciąg na zasadzie skojarzeń. Np.

* podwórko – piaskownica – foremka – babka…

* boisko – piłka – bramka – gra…

* rower – ścieżka rowerowa – kask...

6.A teraz zapraszam do zabawy ruchowo-naśladowczej Zabawy na podwórku.

Dzieci naśladują różne zabawy na podwórku na hasła – nazwy tych zabaw. Np. jazda na rowerze, zabawy w piasku, bieganie, gra w piłkę…

7. Otwórzcie teraz  książkę, s. 89.

• Oglądanie obrazków historyjki.

• Opowiadanie historyjki.

• Wyjaśnienie tytułu historyjki – Nie wolno!

8 Posłuchajcie teraz  wiersza J. Koczanowskiej Nie wolno!

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie
kto to jest znajomy, a kto obcym jest..
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy,  podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do park
u.

Odpowiedzcie na pytanie

– Czego nie wolno robić? Dlaczego?

Rodzic  wyjaśnia, że niektórzy dorośli krzywdzą dzieci. Dlatego nie wolno rozmawiać

z nieznajomymi, brać od nich zabawek, słodyczy i absolutnie nie wolno odchodzić z nimi.

Gdy ktoś zaczepia dziecko, należy powiedzieć o tym rodzicom lub pani.

9. Zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych

 Taniec z gazetami do muzyki  oto link https://www.youtube.com/watch?v=GAv2jHnZ2b8

 Położenie gazety rozłożonej na podłodze - wchodzenie i schodzenie z gazety, przodem i bokiem. Składanie gazety na pół - przeskoki w przód, w tył, bokiem przez gazetę

 Składanie gazety na ¼ - obieganie złożonej gazety, gdy gra muzyka, gdy zamilknie - przysiad na gazecie oto link https://www.youtube.com/watch?v=E4tI_GwuGts

 Zwijanie gazety na wyciągniętych rękach

 Zaglądanie do gazety raz jednym okiem raz drugim

 Dmuchanie w zwiniętą gazetę ( jak w trąbkę)

 Przekładanie gazety nad głową i na dole z ręki do ręki z przodu i za plecami

 Przekładanie gazety między nogami w różnych kierunkach

 Rozłożenie gazety, siad klęczny na gazecie, unoszenie rąk i bioder, opadanie na gazetę

 Skłony - kłaniamy się w siadzie na gazecie

 Wyprost, robienie kuli z gazety ( gniecenie), odreagowanie stresów

 Podrzucanie i łapanie kuli z gazety

 Przysiad – toczenie kuli z gazety wokół siebie, w prawo i w lewo

 Leżenie tyłem, przekładanie kuli z gazety pod plecami i nad brzuchem

 Ćwiczenia oddechowe w leżeniu tyłem, kula z gazety na brzuchu, wciąganie powietrza nosem, wypuszczanie ustami, uspokojenie

 Czworakowanie - popychanie kuli z gazety czołem po podłodze

 Zabawa zegary – przysiad, kula leży na podłodze przed dzieckiem, naśladujemy cykanie małych zegarków (ruchy głową w prawo i w lewo), dużych zegarów – ruchy głową w przód i w tył

 Marsz po kole  w rytm muzyki oto link https://www.youtube.com/watch?v=Z0ZPPvV0Qkc

 Wrzucenie gazet do koszyka

 Ćwiczenie relaksacyjne - kreślenie w powietrzu leniwych ósemek.

10.Teraz lub po południu wykonajcie ćwiczenie w . Karcie pracy, cz. 4, s. 69.

Czytanie tekstu. Łączenie liniami imion z odpowiednimi obrazkami dzieci.

Miłej pracy i zabawy

Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Utrwalenie liter, przygotowanie do czytania ( kartę pracy znajdziecie na dole strony )

1.Przeczytaj sylaby z lewej strony i połącz z taka samą sylabą z prawej strony.

ok                             ik

ko                             ka

ik                                ki

ak                                ko

ki                                ak

ka                                ok

2. Przeczytaj wyrazy. Zamaluj na niebiesko literę „d”.


Dom dym Edek lody dama Adam

3.Zamaluj w parach wyrazów litery, którymi one się różnią.

Kot - kit rak - ryk

Lala - Lila mak - tak

domek - Tomek mata - tata

rama - rada motek - kotek

tara - taka kot - kit

4.Przeczytaj zdania.

To domy, a tam dymy.

Ela ma lody i Ula ma lody.

My mamy lody. To lody od mamy Karola.

Ola ma 1 kota. Tomek ma 3 koty

ćwiczenia rozwijające sprawność manualną

1.Cięcie papieru wzdłuż narysowanej grubym pisakiem linii falistych, łamanych, kolistych. lub różnych obrazków np. jabłko, gruszka, gwiazda itp.

2. Nawlekanie koralików czy guzików na sznurek lub żyłkę.

Miłego dnia i miłej zabawy życzę . Pozdrawiam !  ☺  ♥  ☺  

czytano: 39 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-08 07:39:17

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201028_1209401289
  • img_20201028_1208571289
  • img_20201028_1208421289
  • img_20201028_1158461289
  • img_20201028_1156521289
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna